Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
  • Refurbished product
  • Betaling
  • Bezorging
    • Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd en door wie?

      We verzenden je bestelling met onze transportpartner binnen 48 werkuren na bevestiging van je bestelling via de site. In de meeste gevallen doen vervoerders er minder dan 48 uur over om het product bij je thuis of op een afhaalpunt te bezorgen.

    • Wat zijn de bezorgkosten?

      Bezorging aan huis is gratis en wordt verzorgd door DPD.

    • Wat moet ik doen als ik het pakket ontvang?

      Wanneer je een pakket ontvangt, controleer dan in het bijzijn van de postbode of bezorger de algemene staat van het pakket en de zelfklevende garantiestrips. Als je ook maar de geringste twijfel hebt, controleer dan gerust de inhoud van het pakket in het bijzijn van de bezorger.

    • Kan ik het buiten België laten bezorgen?

      Nee, helaas bieden wij geen levering buiten België aan.

    • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

      Je kunt de status van je bestelling op elk moment volgen op de website refurbished.orange.be door in te loggen op je account. Zodra je pakket wordt verzonden, ontvang je een e-mail met de traceercode, zodat je het pakket vanuit onze magazijnen kunt volgen tot aan de bezorging.

    • Hoe kan ik mijn bezorgadres wijzigen?

      Het is niet mogelijk om het adres via de klantenservice te wijzigen nadat de bestelling is bevestigd.
      Zodra de bestelling is geplaatst, wordt de bestelling direct klaargemaakt en de bezorginformatie wordt automatisch naar de vervoerder gestuurd.
      Zodra het pakket is verzonden, kun je het afleveradres wijzigen via de e-mail van de vervoerder die je de dag vóór de bezorging vóór middernacht ontvangt.

  • Retour/garantie
    • Hoe werkt de garantie?

      De wettelijke conformiteitsgarantie van 24 maanden is van toepassing op alle producten die op refurbished.orange.be worden verkocht.

      De garantie dekt je in het geval een product defect is. ⚠️Let op: breuk valt niet onder de garantie.

      We ruilen je pakket binnen 7 dagen vanaf het moment dat je het aflevert bij een afhaalpunt (dit is een maximale periode, die soms korter kan zijn, afhankelijk van de doorlooptijden van de vervoerder).

      Wij zorgen voor een label waarmee je de telefoon gratis naar ons kunt retourneren.

      Om gebruik te maken van de garantie: doe je aanvraag via onze website garantie.recommerce.com. Je ontvangt dan uiterlijk binnen 24 uur een reactie van ons supportteam.

      Als je vragen hebt over de toepassing van de garantie, kun je een bericht sturen naar de klantenservice op sav+orange_be@recommerce.com. Je ontvangt uiterlijk binnen 24 uur een reactie van ons supportteam.

    • Ik wil gebruik maken van mijn recht op garantie. Welke procedure moet ik volgen?

      Alle producten die op Orange.com worden verkocht, hebben een wettelijke garantie van 2 jaar. Mocht je toestel kapot gaan, dan wordt deze gewoon omgeruild. Dien hiervoor een garantieaanvraag in via garantie.recommerce.com of neem via e-mail contact op met de klantenservice van Recommerce: sav+orange_be@recommerce.com. De procedure voor het retourneren en ruilen van het product wordt in detail met je gecommuniceerd. Voor accessoires geldt een gelijkwaardige garantie.

    • Hoe retourneer je producten?

      Als je gebruik wilt maken van je recht op garantie, zorg er dan voor dat je het volledige product in de originele staat en met de originele aankoopfactuur aan ons retourneert. Verpak het product in een kartonnen doos, bubbelzak en krant om te voorkomen dat het tijdens het transport beschadigd raakt. Dien je retouraanvraag in via garantie.recommerce.com.

    • Hoe snel wordt mijn product vervangen?

      Als je gebruik maakt van je recht op garantie, verplicht het team van Recommerce zich om je zo snel mogelijk een functioneel product terug te sturen, uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van het defecte product.

    • In welke gevallen kan het recht op garantie geweigerd worden?

      Iedere garantie is uitgesloten in de volgende gevallen:

      - Een defect dat gemeld wordt na de garantieperiode bedoeld in artikel 8 van de Algemene Verkoopvoorwaarden.

      - Schade als gevolg van een ongeval, ander gebruik dan voorgesteld in de technische documentatie die beschikbaar is op de website van de productfabrikant, storingen als gevolg van een poging om het product te deblokkeren of slecht onderhoud van het product door de klant (vervuiling, oxidatie, corrosie of roestvorming).

      - Schade die is ontstaan tijdens de installatie of het openen van de telefoon.

      - Schade waarvan de oorzaak buiten het product ligt: slechte installatie door de klant, nalatigheid van de klant, brand, waterschade, etc. en meer in het algemeen schade van welke aard dan ook die is ontstaan na de verkoop en in het algemeen alle schade veroorzaakt aan de externe delen van het product en de schade heeft geen invloed op de goede werking ervan.

      - In het geval van krassen, afschilfering of slijtage voor en/of na de verkoop voor zover het Bedrijf tweedehandsproducten op de markt brengt.

      - In het geval van wijziging of reparatie van het product door de klant en in het geval van een reparatie van het product door organisatie die niet is goedgekeurd door de fabrikant van het product.

    • Retourneren

      Al onze refurbished producten kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd.
      Hiervoor moet je de retour aanvragen via het retourformulier.
      De procedure voor het retourneren en terugbetalen van het product zal aan je worden gecommuniceerd zodra je retouraanvraag is gevalideerd.

  • Recommerce®
    • Wie is Recommerce®?

      Orange heeft Recommerce geselecteerd voor het beheer van zijn shop met refurbished producten. Recommerce is al 14 jaar specialist en pionier in het reviseren en staat garant voor de renovatie, verzending en klantenservice van alle producten.

    • Wanneer en hoe kan ik contact opnemen met Recommerce?

      Je kunt op elk moment contact opnemen met de klantenservice van Recommerce via e-mail: sav+orange_be@recommerce.com. Onze experts doen hun best om je van maandag tot en met vrijdag binnen 24 uur een reactie terug te sturen.

  • Vertrouwelijkheid